Bojan

Så länge skutan kan gå!

Avsiktsförklaring

Publicerad 2019-08-06 17:19:32 i Allmänt,

Ett första inlägg kräver någon form av avsiktsförklaring, kanske för att formulera för mig själv vad fan jag håller på med. Så här kommer några rader om vad som kommer rymmas på den här sidan:
 
1. Bilder.
De flesta tagna på en Samsung som verkligen borde kasseras. Många sneda horisonter och mycket oskärpa utlovas!
 
2. Olyckor.
Man lär sig av sina misstag sägs det, men det förutsätter att man minns vad det var som gick snett. Om jag sköter mig, kan här snart finnas en manual över saker att undvika. Det är säkert användbart när Bojan ska mastas på eller riggas upp, eller vilka grund man inte behöver köra på. Jag antar att det finns hundra situationer som kan gå fel, så bloggandet kan även bli terapeutiskt när jag behöver bearbeta något. I vissheten om att jag KBT:ar mig kan läsaren (om det mot förmodan skulle finnas någon sån) skratta gott åt alla förmodade olyckor som uppstår, utan att ha dåligt samvete.
 
3. Världsherravälde.
Jag ska vara transparent. Att blogga kräver någon form av storhetsvansinne, varför då inte bara erkänna det? Jag vill ha spons! Ge mig era prylar, jag gör reklam för vadsomhelst.
 
Skepp ohoj, kasta loss. Vilka mer slitna catchphrases finns? 

Kommentarer

Postat av: Andrekapten

Publicerad 2019-08-06 18:12:25

Se upp i farleden för här kommer en som tappat rodret!

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-08-06 23:12:21

Heja Bojan! Du är bäst! //tampmaster

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ALBIN EXPRESS Båtnummer: 322 Längd: 7,77 m Bredd: 2,49 m Djupgående: 1,45 Storsegel + fock: 32,0 kvm LYS: 1,11 Tillverkningsår: 1979

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela