Bojan

Så länge skutan kan gå!

Nya färdvägar till jobbet

Publicerad 2019-08-07 10:43:00 i Segling,

I torsdags lyckades jag övertala Victor att hänga med ut på sjön. Han mötte upp mig på jobbet vid Odenplan med chips och kakor - hela kostcirkeln! Vi gick till tekniska och tåg tåget ut mot Åkersberga. Vid bryggan stuvade vi iordning, laddade batteriet och tog en folköl i solskenet i sittbrunnen.
Vi kastade loss och satte segel. Det blev en fin slör hela vägen in till Stockholm. Victor misstänkte nog inte att jag inte hade någon aning om vad jag gjorde för han var superlugn. Runt Vaxholm kryssade vi mellan linjetrafiken och svor åt vattenskotrar.
 
 
Aldrig att vi får skörbjugg på Pringles och Heineken. Observera: folköl, riktigt så kul skulle vi inte ha det.

 
 
När vi seglade in i Stockholm hade solen börjat gå ned. Gröna Lund var om styrbord. Det är märkligt att se staden från sittbrunnen.
Elin har som personalförmån på Skansen att få övernatta vid gästhamnen på Djurgården så vi lade till precis vid Vasamuseet. Hon mötte upp oss på bryggan med systemetkassen i högsta hugg. Vi lade till och köpte pizza.
Notera glappet mellan Bojans bredd och bryggplatsen. Jag hade inte självförtroendet att lägga till någonstans smalare och därför såg Bojan ut som en liten jolle brevid alla vräkiga monsterbåtar på bryggan längst ut.
Efter pizza och bärs fick vi spontanbesök av Manfred som hade varit på någon söderbar. 
Sedan var det dags att knyta sig, nu med lämpligt pendelavstånd till jobbet. Till Odenplan för mig, och till Skansen för Elin.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-08-07 12:26:53

😍😍😍😍

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-08-07 14:33:19

Wow vilken fin tur! /Tampmaster

Svar: Synd bara på att tamparna inte var ringlade ordentligt!
bojanexpress.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-08-07 16:21:30

Jag önskar se ett inlägg om bojans tampar senare! Gärna mycket bilder

Svar: En intervjuserie med besättning är i planering. Tampmästaren har säkert något intressant att säga.
bojanexpress.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ALBIN EXPRESS Båtnummer: 322 Längd: 7,77 m Bredd: 2,49 m Djupgående: 1,45 Storsegel + fock: 32,0 kvm LYS: 1,11 Tillverkningsår: 1979

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela